niedziela, 5 stycznia 2014

"Dość kobieca" - Erica Jong



"Dość kobieca" - Erica Jong

Ponieważ godziny mojej babki pochłonęło pieczenie szarlotek
I zbieranie pyłków kurzu, i żółknąca bielizna,
I nieuchronne strzępienie się szwów i rąbków –
Ja prawie nigdy nie zajmuję się domem –
Choć tak naprawdę lubię czyste domy i chciałabym mieć czysty dom.
Ponieważ minuty mojej matki wessał warkot odkurzacza,
Ponieważ tańczyła wokół pralki
I rwała włosy z głowy czekając na mechaników
Ja oddaje pranie i mieszkam w zakurzonym domu,
Choć tak naprawdę lubię czyste domy tak samo jak każdy.
Jestem dość kobieca, by lubić zagniatanie chleba,
Tak samo jak czuć pod palcami klawisze maszyny –
Odskakujące sprężyście, a zapach upranej bielizny
I kipiącej zupy jest mi prawie tak drogi
Jak zapach papieru i atramentu.
Chciałabym z niczego nie rezygnować;
Chciałabym być dwiema kobietami.
Chciałabym, żeby dni były dłuższe.
Ale są krótkie.
Więc piszę, podczas gdy gromadzi się kurz.
Siedzę przy maszynie wspominając babkę i moje wszystkie matki
I minuty, które straciły bardziej kochając dom niż siebie –
A mężczyzna, którego kocham sprząta kuchnię
Tylko trochę zrzędząc, bo rozumie,
Że po tych wszystkich pokoleniach
Jest to dla niego łatwiejsze niż dla mnie.

Źródło: http://filmoweszalenstwo.blogspot.com/2011/08/dosc-kobieca-erica-jong.html

Diabel na wolnosci erica jong 8305128040 - porównaj ceny w Nokaut.pl


1 komentarz: