wtorek, 5 czerwca 2012

DiCaprio jako Gatsby

Leonardo DiCaprio

W serwisie YouTube można już zobaczyć zwiastun filmu "The Great Gatsby" na podstawie powieści F. Scotta Fitzgeralda z 1925 r. "Wielki Gatsby", klasyka amerykańskiej powieści, był już ekranizowany sześć razy, pierwszy raz rok po premierze - w 1926 roku powstał film niemy. Film ma wejść na ekrany w Boże Narodzenie w USA, a na początku stycznia u nas wróci po raz kolejny. Nie tylko pełen muzyki i bajecznie kolorowy, ale też trójwymiarowy. Spektakularne sceny trailera swoją estetyką przywodzą na myśl wcześniejsze filmy i musicale Luhrmana (m.in. "Moulin Rouge" i "Romeo i Julia"). Australijski reżyser Baz Luhrmann uznał, że ta technologia pozwoli nam pełniej uczestniczyć w ekranowych wydarzeniach, zanurzyć się w świat bogatych, zepsutych, zakochanych i nieszczęśliwych mieszkańców Nowego Jorku (choć film kręcony był w Sydney) i okolic z szalonych lat 20., kiedy rozkwitały biznesy legalne i, dzięki prohibicji, nielegalne.O powieści "Wielki Gatsby" pisałem już na moim blogu TUTAJ, była to moja pierwsza recenzja.


Fot. Mario Anzuoni, Reuters

Źródło: Magazyn "Książki" i Gazeta Wyborcza.




3 komentarze:

  1. Czytałam powieść, oczywiście, ale nie widziałam ani jednej ekranizacji. O tej słyszałam same dobre opinie. Musze przekonać się sama.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem przekonana, że będzie lepszy niż te w którym grali Robert Redford i Faye Dunaway. Jakoś żadna z tych całkiem nowych ekranizacji
    znanych powieści mnie nie przekonywuje.

    OdpowiedzUsuń